گروه صنعتی بهنام فر طراحی ساخت و تولید ماشین آلات  و ادوات کشاورزی در بیرجند خراسان جنوبی

ابزارآلات کشاورزی

کشاورزی

زمان مطالعه 1 دقیقه

ابزارآلات کشاورزی
تیلر کشاورزی چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایا و معایب استفاده از آن چیست؟ چه انواعی دارد؟ در هنگام خرید تیلر باید به چه نکاتی توجه کرد؟ بهترین تیلرهای موجود در بازار ابزار ایران کدام است؟ تیلر کشاورزی چیست و چه کاربردی دارد؟ بهتر است پیش از توضیح درباره تیلر، به تایلینگ یا خاکورزی زمین‌های کشاورزی بپردازیم. به مخلوط کردن خاک، شکستن کلوخ‌ها و بیرون آوردن علف‌های هرز از زمین که باعث بالا رفتن کیفیت خاک قبل از شروع کاشت می‌شود، تایلینگ یا خاکورزی می‌گویند. خاکورزی به دو صورت انجام می‌شود: خاکورزی اولیه: در این مرحله ابزار کشاورزی به عمق بیشتری از خاک نسبت به حالت ثانویه فرو می‌رود. با این کار کلوخ‌های بزرگتر به سطح خاک می‌آیند و شکسته می‌شوند. این کار توسط تیلر انجام می‌شود.خاکورزی ثانویه: در این مرحله ابزاری مثل کلوخ شکن به عمق کمتری از خاک فرو می‌روند. تمرکز این تکنیک بر‌ روی سطح بالایی خاک است. کلوخ شکن با شکستن توده‌های کوچک‌تر خاک و فراهم کردن سطحی یکنواخت، زمین را برای کاشت بذر آماده می‌کند. برای مناطق کوچکی که امکان استفاده از کلوخ شکن وجود ندارد، می‌توان از تیلر هم استفاده کرد. تیلر در حقیقت یک تراکتور کوچک است. این دستگاه همه کارهای تراکتور را در ابعاد کوچکتر انجام می‌دهد. تیلرها بیشتر در زمین‌های باتلاقی و شالیزارها استفاده می‌شود و می‌تواند در شخم زدن، از بین بردن علوفه هرز، ایجاد نهر، سمپاشی، مرزکشی، صاف کردن زمین و حتی حمل بار در ابعاد کوچک به کار گرفته شود. شاید فکر کنید به این دلیل که این ابزار شبیه به تراکتور است، شاید بهتر باشد از تراکتور برای انجام این کارها استفاده کرد. اما از آنجایی‌که اکثر مزارع و باغ‌ها ابعاد کوچکی دارند، تراکتورها قادر به حرکت در آنجا نیستند. علاوه بر این خرید تراکتور برای این ابعاد مقرون به صرفه نیست. در این زمین‌ها بهتر است از تیلر استفاده شود. چون هم ابعاد کوچک‌تری دارد و هم قیمت مناسب‌تر. علاوه بر این به دلیل سبک‌تر بودن تیلر نسبت به تراکتور، فشار کمتری را در زمان حرکت به خاک وارد کرده و خاک را کمتر فشرده می‌کنند. تراکتور چیست؟  تراکتور ، وسیله نقلیه کششی پرقدرت و کم سرعت و واحد نیرو از نظر مکانیکی شبیه به خودرو یا کامیون است اما برای استفاده خارج از جاده طراحی شده است. دو نوع اصلی عبارتند از چرخدار که اولین شکل آن است و مسیر پیوسته. تراکتورها در کشاورزی ، ساختمان سازی ، راه سازی و غیره به صورت بولدوزر ، خراش و حفار استفاده می شوند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه تراکتورها در بسیاری از کاربردها، لوازم جانبی برقی است که برای کار با ماشین‌آلات ثابت یا کش‌کشیده و ادوات استفاده می‌شود . تراکتور بخار اولین تراکتورها، به معنای وسایل نقلیه کششی با موتور، از موتورهای بخار ثابت و قابل حملی که در اواخر قرن نوزدهم در مزارع کار می‌کردند رشد کردند و تا دهه 1890 برای حمل گاوآهن استفاده می‌شدند. در سال 1892 آهنگری آیووا،جان فروهلیچ اولین وسیله نقلیه مزرعه ای را ساخت که با موتور بنزینی کار می کرد . اولین تولیدکنندگان موفق تجاری CW Hart و CH Parr از چارلز سیتی ، آیووا بودند. در جنگ جهانی اول، تراکتور به خوبی تثبیت شد، و تراکتور هولت ایالات متحده ( همچنین به شرکت کاترپیلار مراجعه کنید ) الهام‌بخش تانک‌هایی بود که برای استفاده در جنگ توسط بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها ساخته شدند. عداد زیادی ابزار دنباله بند تراکتور برای طیف وسیعی از کاربردها توسعه یافته است. در کشاورزی، ادوات کلیدی تراکتور شامل هارو و کولتیواتور برای کنترل علف‌های هرز ، بذرکار و بذرپاش برای کاشت محصولات، نشاء‌کننده برای پیوند گیاهان جوان در مزرعه، پخش‌کننده‌های کود و بذر، دستگاه‌های عدل‌کش برای یونجه و کاه، سمپاش‌ها برای آبیاری و کاربرد آفت‌کش‌ها هستند. و هر تعداد ابزار تخصصی دیگر. برخی ترکیب می کند، برای برش و کوبیدن غلات استفاده می شود و تراکتوری نیز می باشد. وسایل اضافی تراکتور در صنعت، محوطه سازی و ساخت و ساز رایج هستند. یک ضمیمه تیغه جعبه ساده برای حفاری در زمین و سپس پخش کردن مواد در یک لایه صاف و هموار مانند مسیر شن استفاده می شود. یک اتصال تیغه عقب نیز به طور مشابه استفاده می شود. ماشین‌های چمن‌زن، علف‌های هرز و سایر گیاهان را تا ارتفاعی قابل کنترل برش می‌دهند. لودرهای جلو دارای بازوهای متحرک و ابزارهای مختلف برای برداشتن و بلند کردن هستند. چنگال های پالت رایج هستند. سایر ملحقات شامل حفرهای پس چاله، برف گیرها و پنجه های چرخشی هستند. تراکتور لودر اکثر تراکتورهای مدرن با موتورهای احتراق داخلی کار می کنند که با بنزین ، نفت سفید (پارافین)، LPG (گاز نفت مایع) یا سوخت دیزل کار می کنند. نیرو از طریق شفت پروانه به گیربکس 8 یا 10 سرعته و از طریق دنده دیفرانسیل به دو چرخ بزرگ محرک عقب منتقل میشود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.